reklama

Je Cancún skutočne Cancúnom? Zobral mu Tulum prvenstvo?

Overte si podľa týchto informácií, či Cancún je pre vás skutočne to pravé orechové. Myslíte si, že 100%-ne áno? Opak bude možno prekvapivou skutočnosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po mojich cestách naprieč Monterrey a Tampicom som sa nemohla vyhnúť ceste do Cancúnu a okolitých miest. Navštívila som mesto Cancún a „dedinku“ Tulum. Čo som si tam zamilovala, čo ma šokovalo a čo sklamalo. Verím, že moje postrehy pomôžu nejednému cestovateľovi, ktorý plánuje cestu po Mexicu.

CANCÚN

Letela som sem priamo z letiska v Monterrey. Letenku som kupovala narýchlo, takže tomu bohužiaľ odpovedala aj cena. Pri plánovaní takejto cesty je vždy lepšie kúpiť letenku vopred. Ale to predsa dnes už nemusím nikomu hovoriť. V Cancúne a okolí začína sezóna od novembra, kedy sa to pomaly rozbieha po koniec februára, kedy to začína pomaly utíchať. Ďalší veľký „boom“ sa koná v čase Veľkonočných sviatkov (áno, aj v Mexicu majú sviatok ako my, len trošku s inými zvyklosťami).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každopádne ja som tu v auguste. Mám dojem že sezóna je aj teraz. Nachádza sa tu veľa turistov. Uličky a hotely sú plné. Cancún sa nachádza na polostrove Yucatán, na pobreží Karibského mora, v štáte Quintana Roo. Povedzme si narovinu, každý vie ČO je to Cancún. Krásne biele pláže, tyrkysové more, vyčistená hlava od problémov, ktoré sme nechali doma a nahodené bikini. Hmm... tiež som si to myslela.

Keď sa chystáte do Cancúnu, predpokladám, že vás neláka centrum mesta, kde okrem špiny a zápachu nič špeciálne nenájdete. Láka vás pobrežie, a to cíp, ktorý sa volá Zona Hoteliera. Názov v sebe nesie presne to, čo vás tam čaká. Na ceste stretávate milión hotelov, jeden za druhým, ktoré sú tak veľké, že máte pocit že až TERAZ ste v centre mesta. Predražené nocľahy v Zona Hoteliera a pláž plná rias, že ste okamžite zabudli na biely piesok a tyrkysovú vodu. Škoda, vravím si.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno tie riasy sú len pri našom hoteli. Možno tie riasy sa vyplavia len teraz ráno, a až ich plážová služba z brehu odprace, tak to bude super, presne podľa mojich predstáv. Bohužiaľ, žiadne z vyššie uvedených MOŽNO v mojom prípade nefungovalo. Večer sa zabavím, zájdem na dobrú večeru a drink, vravím si. Nemala som hotovosť, tak som si chcela nejaké pesos vybrať z bankomatu. Skúšam to hneď v prvom, v hotelovom. Pýta sa ma, či by mi vadilo, ak by si za tento výber naúčtovali 160 pesos naviac. TO TEDA VADILO! Odchádzam trošku rozhorčená vonku z budovy a skúšam to na ulici. Tam mi pre istotu žiadne pesos bankomat dať ani nechce, rovno ma núti aby som si vybrala americký dolár a tiež s pekným poplatkom za výber. Šibe im tu? Nakoniec, po pol hodine behania po Zona Hoteliera som našla bankomat, ktorý mi dá pesos, ale za transakciu aj tak musím zaplatiť. Čo už, vyhrali ste! Vy nenažrané banky!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka nočného života, tak ten si užijú hlavne mladí. Veľa hlučných klubov, kde vás vítajú „tanečníčky“ v miniatúrnom spodnom prádle, kde predvádzajú svoju show. Na ulici vás budú lanáriť chlapi, ktorý predávajú lístky do okolitých klubov. Za vstup do klubu s hlučnou techno hudbou a pitím „all-inclusive“, alebo vypi všetko čo zvládneš, vás vyjde okolo 160 amerických dolárov.

Môj osobný dojem bol, že toto miesto nie je pre mňa. Rezorty jeden na druhom, všade kopec ľudí, hluk z ulice až k vám do postele. S touto návštevou som zistila, že som cestovateľ, ktorý sa radšej prebudí na zemi s krásnym výhľadom na východ slnka, ako v luxusnom 5 hviezdičkovom hoteli. Odchádzam spokojná s úsmevom na tvári, že som dosiahla tento BOD v mojom cestovateľskom živote :-) #Namaste

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Hotelové reťazce v Cancúne
Hotelové reťazce v Cancúne 
Cancún: neustále nánosy rias
Cancún: neustále nánosy rias 

Tulum, I Love You!

Toto miesto a tento kraj je pre mňa Cancún. Je veľmi podobné Filipínam a miestam, ktoré sme tam objavili a precestovali sami na motorke. Tulum je miesto, o ktorom viem, že som ho nenavštívila prvý a poslednýkrát. Tulum je pre mňa miesto odpočinku, vyvetrania si hlavy, premýšľaním nam podstatnými vecami a žitím v danej chvíli a v danom momente s človekom, ktorého nadovšetko milujem. Pokiaľ hľadáte práve to, tak si kúpte letenku do Cancúnu a následne nasadnite na autobus, ktorý vás odvezie 2 hodiny od Cancúnu do tohto raja. Autobus odchádza priamo z letiska a lístok si kúpite tiež priamo tam. Bohužiaľ, autobus nejde priamo až do Tulumu. Môžete si zvoliť z dvoch trás: A) Letisko - Cancún Centro - Tulum alebo B) Letisko - Playa Carmen - Tulum. Vybrali sme si trasu B), zdá sa rýchlejšia no v podstate obe vás vyjdu zhruba na dve hodinky. Z letiska do Playa Carmen pôjdete celkom pekným autobusom a dostanete miestenku, no autobus z Playa Carmen do Tulumu je typický dedinský autobus, kde nemáte miestenku a musíte byť dostatočne rýchli, aby ste si uchmatli miesto na sedenie.

Miestne reštaurácie, ktoré sa zameriavajú na tradičnú kuchyňu spolu s vegánskou stravou, pridávajú miestu ešte väčší zmysel. Ďalšia príjemná vec, ktorú môžete v Tulume zažiť, je návšteva miesta, kde žili Mayovia. Mexico je plné pyramíd a jedna takáto dedina Mayov sa nachádza aj priamo v Tulume pozdĺž pláže. Vstup je okolo 50 pesos. Myslím, že fotky budú hovoriť samé za seba.

Mayan Ruins Tulum
Mayan Ruins Tulum (zdroj: Petra Koziotová)
Mayan Ruins Tulum
Mayan Ruins Tulum (zdroj: Petra Koziotová)
Tulum
Tulum (zdroj: Petra Koziotová)
Obrázok blogu

Každopádne, sezóna v Tulume začína taktiež začiatkom novembra, takže vtedy aj jednoduchší hostelík bude drahší. Podľa fotiek vidíte, že sme bývali v drevenom domčeku na pláži s nádherným výhľadom. V dnešnom svete si každý vie vygúgliť hotel/penzión/hostel podľa svojich možností a predstáv. My sme si vybrali drevenú chatku, ktorá dodala nášmu pobytu OBROVSKÝ pocit šťastia a prežitia daného momentu. Nepotrebovali sme žiaden 5-hviezdičkový luxus, servis od paní upratovačiek, telku či klímu. Bambusová chatka, všetko z dreva, posteľ, z ktorej vidíte a počujete more. Vychutnáte si rannú kávu na schodíkoch domčeka, privítate dnešný deň a pokorne poďakujete za túto možnosť byť tu, a dýchať tento vzduch. Je treba viac..?

Tulum
Tulum (zdroj: Petra Koziotová)
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Tulum
Tulum 
Obrázok blogu
Tulum
Tulum (zdroj: Petra Koziotová)
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Mayan Ruins Tulum
Mayan Ruins Tulum 
Petra Koziotová

Petra Koziotová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nadšená cestovateľka a zberateľka zážitkov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu