reklama

Malajzia: Nespútaná príroda alebo aj "High-Class" maniere tohto veľkomesta

Majazia sa môže pýšiť tým, že jej značná plocha ešte nebola narušená ľudmi, a jej príroda má svoje veľké kúzlo. Na druhej strane, centrum tohto veľkomesta je rýchlo sa rozrastajúca, stavby vedúca, preľudnená a pumpujúca bunka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvá vec ktorú som ucítila pri odchode z letiska v KL bola obrovská facka tepla, suchého vzduchu a prachu na moje tvári.

Super, zo mňa sa leje a to som si len nasadla do taxíka. Je pol piatej poobede a to slnko nie a nie prestať pražiť. Keby som ležala niekde na lehátku pri bazéne, tak sa tam usmažím ako kúsok slaniny na dobre vymastenej panvici. Za volantom sedí emancipovaná mladá "domáca" ktorá ma šokne plynulou angličtinou. Zapne klímu na plné obrátky, ja ďakujem jej a zároveň aj Pánu Bohu za túto vymoženosť. Preladzuje rádio,hrajú Sugababes, perfektné, svištíme diaľnicou priamo do centra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je veľa vecí ktoré sa mi na KL páčia a uchvátili ma v danom momente a v danom okamžiku. Kuchyňa, kultúra, zvyky a ich obyčaje, úsmevy, buddhovia a harmónia, veľkoleposť stavieb, silu mladých žien ktoré pracujú v mužskom priemysle, každodenné spoločné stolovanie ... no zároveň ma sklamal fakt, že obyvatelia si tam nemôžu sami vybrať svoju vieru. Automaticky pri narodení sa stávaju moslimmi. Mládeži sa to samozrejme nepáči a začína sa búriť.

Ľudia, tak zdravo - nezdravo príjemní, až som sa začala báť, že kúsok tej miloty a dobra sa nalepí aj na mňa. No ten strach ma rýchlo prešiel, keď som na prechode pre chodcov mávala prostredníkom pravej ruky a následne dávala rôzne prezývky motorkárovi, ktorý ma tam skoro prizabil, aj keď mal červenú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Petra Koziotová)

Po pár dňoch v hlavnom meste, som sa vydala na výlet do ďalekej džungle, spoznať aj to "divoké" čo táto krajina ponúka. Cesta do Cameron Highlands nám trvala miestnym autobusom asi štyri hodiny. Navštívila som rôzne parky týchto Highlands. Najpútavejšia bola čajová záhrada, po ktorej ste sa mohli prejsť, a hore na kopci, nad čajovými poliami, ste si mohli vychutnať tieto čerstvé lístky uvarené v podobe rôzneho druhu čaju. Musím priznať, že odkedy som v KL, tak mi, už asi nezdravo, zachutil ich čierny či zelený čaj zaliaty mliekom. Skutočná delikatesa. Takže v Cameron Highlands, jedine čaj Masala ktorý Vás osvieži ale zároveň je v ňom niečo sladké a niečo horké nakonci jazyku, čo ma vie preniesť na danú plantáž aj keď si ho práve vychutnávam doma v Prahe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Petra Koziotová)
Obrázok blogu
(zdroj: Petra Koziotová)
Petra Koziotová

Petra Koziotová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nadšená cestovateľka a zberateľka zážitkov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu